18 Haziran 2012 Pazartesi

tarih bilinci

tarihle ilişkisi sorunlu olanlardanım. bunda resmi tarihin dikte ettiği ve tarihimizle özellikle sağlıksız tutulmuş bağlarımız kadar, şüphesiz 'şimdi ben kime inanayım' duygusu da etkilidir.

yine de seyahatname ve gündelik hayat okumayı severim. bir de reşat ekrem koçu'yu...

"sultan I. abdülhamit âşık olmasını bilmişti. kulları olan bir padişah iken ruhşah'a 'kulunum' demişti, yüzünü gözünü onun ayaklarına sürmüş, yüz sürdüğü ayakları öpmüş, koklamıştı."*

bana bunlarla gelin, başkasına talip değilim.


*: âşık şair ve padişahlar

2 yorum:

Hayal Kahvem dedi ki...

Yazınızı okuyunca gülümsedim. Şu yazımı okuyup, gülümsemenizi dilerim:)

http://hayalkahvem.blogspot.com/2011/07/tarih-dersi-ve-resat-ekrem-kocu.html

verbumnonfacta dedi ki...

gülümsedim.

geriye dönüp baktığımda bu linkin bu yazının altında 'yorum' olmasından onur duydum.