6 Eylül 2012 Perşembe

kış neden var*

kuzey yarım kürede yaşayan bizler için bu soruyu sormak erken belki, ama "işte yine bitti yaz."

gerçi, yıllardır aynı tutuculukla yaşadığım hayata göre yaz üç haziranda bitmişti. çünkü gelenek ve göreneklerimize göre, başka herşeyden bağımsız olarak, o yaz için yakari'yi son defa hangi tarihte görmüşsem o gün yazın son günüdür. kemal bey'in kulakları çınlasın; "üç haziran geçtiğimiz yazın son günüymüş, bilmiyordum."

o gün bu gündür "bir kum saati içimde."

*turgut berkes, kış neden var

bu şarkı söz konusu olduğunda, bana bu hayattaki tek 'berkes'in 'niyazi berkes' olmadığını öğreten, tüvit takım yerine "bronz neşesini ortaya koyacak" elbiseler tercih eden gönlümüzün rektör yardımcısını anmadan olmaz. ki kendisi, "kaybetme duygusunu 'zafer'le dönseler dahi içinden atamayan, dolayısıyla hep kaybetmeye yazgılı, dolayısıyla kaybedişi bir zafer halesi gibi başlarında taşıyanlar"a duyduğu yakınlıkla bir rektör yardımcısından fazlasıdır. rektörden de...

3 yorum:

Hayal Kahvem dedi ki...

Günün sorusu eğer "Kış neden var?" ise...

Cevap veriyorum Hocam:)

Kış benim için var elbette:))
Niye mi? Çünküüüü...

"ben kışın güzelliğini söylerim ne gelirse dilime
çünkü kış bir hazırlıktır soluğuma kıpkırmızı gülüme"

Hımm. Ben yazmadım bu şahane dizeleri. Yazan kim biliyorum ama..
O sevdiğim şair, Turgut Uyar tabii.

Yazı başlığının cevabı, böyleyken böyle işte:)

Vladimir dedi ki...

Zekası, şnsancıl yönleri, hayata dair tasalara özgün çözümler getirmeyi başaranların büyük bölümü kaybeden olmaya aday. Farklı olanı sevmekten ziyade çekemeyen, iten, kakan, kendinden saymayan bir kalabalığın içindeyiz çünkü. Dirsek temasından hoşlanmayanlar en çok dirsek darbesine maruz kalırlar. Bu da cabası :(

verbumnonfacta dedi ki...

@hazal kahvem,

turgut 'size olduğu kadar bana da' uyar. üstelik ben, hem kış hem yaz sevenlerdenim.

@vladimir,

en azından şu içimi rahatlatıyor: yine de en çok onları sevdik şu hayatta.