16 Temmuz 2013 Salı

jubile

ismet özel...

türkçe'nin en büyük şairi...

zaman zaman dostlarımı, dolayısıyla beni de üzen açıklamalar yapsa da bu gerçek değişmiyor.

sesli gemi adlı son şiiri, on beş temmuzda yani dün, kurucusu ve başkanı olduğu istiklâl marşı derneği'nin resmi internet sayfasında, altında "son şiirim yayınlandı" başlıklı bir açıklamayla birlikte yayınlandı.

bu açıklama, "bu sayfada gördüğünüz son şiirimdir. kaç yılım kaldıysa bundan sonraki ömrümde şiir çalışmalarımı sadece müsvedde dediğim kısmını yayına salmış bulunduğum "bir yusuf masalı" uğraşısına hasredeceğim," diye başlıyor ve şairin şiir yazmayı bıraktığını dost düşman herkese ilan ediyor.

haberi okuduğum andan bu yana kalbimin üzerinde sanki bir ağırlık var, onunla dolaşıyorum. bu bir ölüme hazırlıksız yakalanmak gibi bir şey. insana yaşlandığını hatırlatan emareler gibi. annanemlerin bahçesinde duran armut ağacını kesilmiş bulmak gibi. oysa ben ölünceye kadar orada duracak, yaz gecelerinde yapraklarının hışırtısı bahçe ortasındaki üç katlı evin açık pencerelerinden içeriye dolacak sanıyordum. ama yaz başındaki bir fırtına dallarını kırınca kökünden kesip yerine yeni bir fidan dikmişlerdi.

yine de of not being a jew aklıma geliyor ve 'benim hâlâ umudum var' şarkıları söylüyorum. o kitapta başlıkları olup kendisi olmayan şiirler vardır. şiirler tamamlandıkça yeni baskılara konulacak, şair bundan başka şiir yazmayacak deniliyordu. neyse ki doğru çıkmadı. umarım bu veda da uygulama bulmayan beyanlar hanesine yazılır.

diğer yandan, "müsvedde dediğim kısmını yayına salmış bulunduğum "bir yusuf masalı" uğraşısı" bahsi var ki, "müsvedde" buysa "tamam" nasıl olur, diye düşünüp heyecanlanıyorum.

hiç olmazsa bununla avunabilirim.



merkez üs: http://www.istiklalmarsidernegi.org.tr/Yazi.aspx?YID=874&KID=45

Hiç yorum yok: