4 Ekim 2013 Cuma

başlama vuruşu

moby dick...

yıllardır bu okumayı planlıyordum. hatta geçen yıl bu zamanlar listemde ön sıralardaydı. ilk önce yapı kredi yayınları - kâzım taşkent klasik yapıtlar dizisi'nden çıkan sabahattin eyuboğlu - mîna urgan ortak çevirisini bulamadım. sonra araya hiç hesapta olmayan başka okumalar girdi.

sanırım saha ve hava koşulları artık müsait. üstelik üç yüzüncü sayfaya geldiğimde ne diyeceğimi şimdiden biliyorum:

"üç yüz sayfa oldu hâlâ çıkmadı ortaya şu koduğumun balığı!"*


*: alper canıgüz, alper kamu - cehennem çiçeği

2 yorum:

pelinpembesi dedi ki...

gerçekten tam havası. ben de dostoyoveski ecinniler okumamıştım, onu da güz günlerinde okumak güzel olur diye bekletiyordum. ama moby dick okumamışlardanım hala:(

verbumnonfacta dedi ki...

hayır, ecinniler için hatta bütün dostoyevskiler için kasım ayını beklemelisiniz. kendi kendimden alıntılarsam: dostoyevski, karamazov kardeşler'de, "kasım günleri ne kadarcıktır ki zaten," der. işte o kısacık günler uzun zamandır, "dostoyevski okumadan geçilemeyecek günler"dir.

moby dick ise okumadan ölmeyi istemediğim kitaplardandı. balina ortaya çıkınca haber veririm :)