3 Mayıs 2015 Pazar

grooveshark'ın ölümü

şurası kesin, artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.

bir süredir telif hakkı sorunları ve hakkında açılan davalarla uğraşan grooveshark sonunda pes etti ve ani bir kararla sitenin ışıklarını söndürüverdi. ve bu kararı otuz nisan tarihli bir mektupla kullanıcılarıyla paylaştı.

benim bu durumdan haberim ise üç mayısın ilk dakikalarında oldu.

*

yaklaşık altı yıl önce 'dibace' başlığıyla söylediğim "önsöz"de, "bu yolun nereye gittiğini bilmiyorum. tıpkı gece karanlığında yol alan bir vasıtanın yolcusu gibi ancak farların aydınlattığı kadarını görebiliyorum." demiştim. ve olaylar öyle gelişti.

ilk kararım, bu "önsöz" dışında, "altı çizili satırlar" ve "o sahne" olmak üzere iki başlık olmasıydı. ama "günün sorusu", "bir masada iki kişi" çok geçmeden konuya dahil oldu. hatta kalemine, kalbine güvendiğim bazı tanıdıklarımı "konuk sanatçı" bile yaptım. ve bir çok şey daha...

hasılı tutucu davranmakta ısrar edebildiğim tek bahis fotoğraf ve video paylaşımları oldu. çünkü bu sayfaların defter gibi olmasını istiyordum. "her şey defteri-iki" gibi...

defter de olsa müzik olsun istedim bir gün. paylaştım da... sonra başkaları. bazan gündelik hayatın içinde dilime dolanan bazan bir şeylere tutunup geçmişten çıkıp gelen bazan da bir filmin olur olmaz yerinde kulağıma çalınıp soundtrack peşinde koşturan şarkılar.

ama groovshark'ın paylaşıma izin veren sevimli gri 'widget'ları olmasaydı bu bahiste ikna olabileceğimi sanmıyorum.

o 'widget'lar artık yok.

*

elbette bir çözüm bulunur. boşluklar dolar. en kötü ihtimalle her boşluk için bir ucu 'youtube'a açılan bir tünel kazarım.

belki de bu bambaşka şeyler için bir işaret. kim bilir?

Hiç yorum yok: